2017. december 3., vasárnap

MArgóra









Voltak éjszakák hidegre kitett vágyakkal
és voltak hajnalok lehetőségek nélkül
mire elhaltak a nappalok és újra nyíltak
a holdas éjszakák már enyhült
a magány egy tiszta lélek mellett.
Letettem a tollat és a szögre akasztott
szárnyakat sem
unalom vagy kín miatt lepi most a por.
Szerelem és béke ölel tűz mögül
simogat a csend és nincs miért
kiáltani, hökken a fájdalom és elül.
Tudod a kor csak épp árnyék -
követ, néha láb elé fekszik komoran,
máskor talp alatt tűr és leplezi fény
vagy épp a csillagtalan éjszaka.
Meghallgatom minden meséd.
Elhált házasságok és elmaradt tüzek
fekete betűit mind ismerem tudd,
én míg akartam nem lehettem
sem szabad sem boldog. De kialudt
bennem a gyűlölet  és hirtelen szabad
lett minden lélegzet, ujjról lecsúszott
gyűrűt elnyelte a maradék múlt pokla
és lettem társ, mostoha szolgálóból
az a másik, ki megkeveri az ételt, 
mos hátat, simogat szétgyalogolt talpat,
terít fej alá édes álmot, hagy simítani érdes
ujjakat...
Újra nevetek és megtanultam félelem nélkül járni,
fenn a felhők felett szárnyak nélkül szállni,
merek sárban toporogni meztelen lábbal
feküdni a fűben  nyakamban édes csókokkal
és tudom, már minden rendben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése