2011. június 5., vasárnap

Megfejtés

Bezárkóztál és én nem fértem a lelkedhez.
Sűrű szavakból szőtt nehéz lepelbe
burkoltad magad és pokolian jól
tervezett mosolyoddal zártad a mondatot.
Tágra nyitott pupillákkal ittam a köréd zárt
időt és figyelmem lassan csorgott le szád
résén szűrődő sóhajoddal. Szárnyaim fontam
köréd, öleléssel oldani hited szilárdan
feszülő láncait. Szép voltál és magányos.
Illatod felőrölt minden kísérletet, visszavonuló
kíváncsiságom engedett és hagytalak,
védd titkaid. De hátam
mögött is éreztem tested rezdüléseit
precízen fogalmazott gondolatok képei
villództak az asztal fölött
ragacsos múlt köpködött
minden szépre torzított, lassúra kivitelezett
mondatban. Nyúlt pillantás helyettesített
goromba emlékeket, elharapott feltörekvés
süllyedt visszanyelt szitkok közé.
Éreztelek. Pillanatnyi rés tökéletes páncélzaton.
Feltolult csönd kietlen zátonyon
akadt tervek,
születés és halál közé ékelődött percek
zakatolnak monoton imát míg fogmosás után
magába ölel a hitves nélküli ágy,
s gyűr maga alá az álmokkal viselős éj.
Megfejtenélek. A lassúdott mozdulat még
csak gondolat - tervezni karodon megnyugvó
tenyerem, vonalak és ráncok, barázdákba kódolt
jövőm újra keresztezi  jelened. Nem kerestelek.
Magad jöttél. Talán ez jel, egyszeri sugallat, lehetek
még őriződ csekély időre, míg újra
másfelé nem visz a lábad,
de még csak bőröm veszi át a lüktetést
testedtől, s kódolom karomba, mint lehetséges ölelés
ritmusát.
Mert én meg akarlak fejteni. Kibontani, mint szirmát
a virágnak illatos olajként simítva testemre
vagy táncoló láng fölött izzítani, s hagyni illanni el,
hogy bódítson míg tart!
Én meg foglak fejteni...

2 megjegyzés:

  1. http://elmondom.net/megfejtenelek/#comment-1170
    Versed több sorával itt találkoztam. Az én írásomat is sajátjaként közölte az illető. Ha gondolod, nézz utána.

    VálaszTörlés