2011. április 21., csütörtök

Az utolsó


Ma megszakadt bennem valami végtelenre tervezett
de idő előtt elvásott élni akarás, pedig csudamód vigyáztam
az utóbbi időben ajkaim sem rágtam
hiába ölelt oly kitartóan és hevesen a félelem.
Álmokból bogoztam a jövőt hittem, mind jegyzet egy más világból
figyelmeztetés vagy útmutatás a holnapi gyűlemhez
felkészülhetek ha csapna arcul vagy szívemhez
férkőzne a bűneim szorgosan megtorló
Isten.
Ma üzent értem. Némán kuporodok a sarokba
és leszek lassan egy a szögellésben szőtt háló
rongyos aljában száradó tetemek alól
keserűn figyelő hosszúlábú fekete pókkal.
Megint agyonragozom.
Szidhatnál
de most teszek rá
erőtlen karjaimba kapaszkodok
rágom a szavak után számban maradt keserű ízt.
Igen sírtam
és próbáltam
megkönnyebbülni.
De ez ma nem olyan átmeneti fájdalom.
Befelé fordult minden érzékem
hiába suttogott imáim fércelem
és vetem át hanyagul meztelen vállamon.
Valamikor évekkel ezelőtt elaludtam
és nem vettem észre
milyen gyorsan telnek, tehetetlen
sodort életek hogy múlnak.
Azt hittem te valahol majd vársz rám.
Megkötöd a perceket, ahogy titkos órán egykor
átöleled derekam, nyakamba csókolod
reszkető lehed és így születek majd általad újjá.
Nem így lett.
Más nyaka nyújtózik gyengéd harapáshoz
vérem vöröse lüktet pohárban áldomáshoz
és te másnak fogadod örökre.
Ez ma az utolsó.
Nincs helye sem joga többnek,
elvarázsolt álmokat sem kérek,
beszövi lelkem az a hosszúlábú fekete pók. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése