2011. április 2., szombat

Szétszórt szavak

Közeleg a tavasz és belőlem egyre inkább hal ki az érzés.
Megsavanyodott pillanatok mérgezik azt a kevés
emléket mi belőled megmaradt. Homlokom lázrózsát nevel,
esténként imára kulcsolt kezeim közt neveddel alszom el.
Belém fordult idővel küzd az élni akarás, de hiába a vágy
testetlen szerelmem lángokból szárnyakat hiába tár
feszesre röghöz kötött lelkem bezacskózva porosodik a sarokban.
Egyszer voltak világmegváltó terveim, álmodoztam határtalan
és hittem, veled öregszem. Annyira belefeledkeztem,
hogy nem vettem észre, tovább állt a lehetőség. Keresztem
súlya lassan szorította ki levegőm, rövidre suttogott mondatok
nyirbálták képzeletem. Lassan rám szorult a burok,
fényesre álmodott jövőnk szürkére száradt, bőrömre aszott.
Mint ki ájulásból eszmél ismeretlen házban úgy ébredtem.
Családban idegen, kényszernek hajolva minden áldatlan reggelen
majd a magányban taposott órák, kutatva morzsáid...
Szavak szétszórva és kiáltva majdnem hiába - világok szélein
megkapaszkodó közös emlékek utolsó segélyhangjai csüngtek
és te megkönyörültél, alájuk emelted nyirkos tenyered.
Elfogadtam és lassan léptem újra közel - amennyire még nem sértő
és számra tapasztottam a megalkuvást, kezed alá remegő bőröm.
Akartalak. Újra. Nyitva hagyom minden mondatom
ha érkezel folytassuk a megkezdett mozdulatot ugyanott.

2 megjegyzés: