2011. április 19., kedd

Lehetséges

Kellemes várakozás lett úrrá rajtam
új randevú ígérete
vagy csak álmaim csalnak
megint elhasznált üzenetet
kihasznált lelkem üresedő közeibe.
Néha látlak, messziről villannak
neved betűi, arcod egyenes vonása
köszön vissza más-más képről és
szinte már fáj a hiány a nélküled érzés
amit neked szemtől-szembe sosem mondhatok.
Rejtett üzenetek, titkos szó-váltások
óvatosan tapogató kérdések...
Mennék. Igen, hívtál de én még mindig félek.
Tudod, a beidegződések.
Már nem akarom szép hasonlatok közé
csíptetni a lelked, sárga és kék
tintával bőrömre rajzoltatni jeled,
hogy sose felejtsem a jelen
és a múlt intelmeit.
Egyre zsugorodom.
Gombóccá gyűlök, mint torokban a fájdalom
majd egy szép napon elenyészek.
De addig gyötör a kérdés
lesz-e még időm, lesz-e épp
annyi, hogy szemedbe nézzek?
Nincs szükségem szavakra.
Nem fogok sírni.
Már nincs
tétje sem értelme.
Abban sem vagyok biztos,
hogy pontosan mit is akarok.
Vannak forgatókönyveim emlékekből
vannak meg nem írt leveleim könnyekből
de ha ott állok majd leheletnyire arcodtól
semmissé válik majd a világ, tudom.
Nem lesz majd gondolat
csak szádat
figyelem rebbenéstelen figyelemmel.
Vágyaim összesűrűsödve tolulnak
elnehezedő ujjaim végére és harc
nélkül gyűr majd maga alá az idő.
Mindig lehetetlent kívántam,
mindig megpróbáltad lábamra
húzni -
viseljem
méltósággal
megküzdött jussom. Játszottam
a halállal. Egy percig.
Aztán te próbáltad ugyanezt, míg
majdnem komolyra fordult,
véres fogakkal harapott kettőnk közé
fagyott csendet
vitt magával egy darab lelket
a közösből.
Emlékszem.
Mennyire féltem.
Azóta nem játszom.
Kártyába vetem magányom
és hagylak tervezni.
Lehetséges közöst.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Ági! Megint csak köszönöm, hogy ilyen gyönyörű verseket olvashatok Tőled! Nem, ezek már nem is csupán versek: üzenetek, verses keretekben. Gábor

    VálaszTörlés