2011. szeptember 16., péntek

Ősz



Göcsörtökbe rendeződtek a fák lenn a patakparton
zárda előtt lassúdott növekedésben az idő szemlélődött
ott mellettem állva, csak a víz futott
a maga gyors iramát erőltetve fényes halakra - kavicsok között 
pillanatok villantak utolsót. Buborékok. Fodrozódó emlékek
száradtak sás éle szélén - szitakötő szárnyán
illanó pára , lábnyomba szorult lépés, kék remények
- mint azok a furcsa rovarok potrohán a zöld lámpás -
jelzik meg nem járt útjaink. Mennyi titok! Fölém hajló ágak
loptak simítást nyakam ívéről míg a szűrődő fény
varázsolt oltárt az úton remegő levegő visszájára
térdre kényszerítve a felverődött por millió szemcséjét. 
Behunytam szemem és hagytam sodortatni érzékim
a liliomok illatával. Bőrömbe dörzsöltem a patak 
leheletét és hagytam emeljen testemből az ég felé míg
csak apró ponttá nem zsugorodott a jelen, míg magam 
alá nem gyűrtem másíthatatlan múltam görbéit, féltem!
Törékeny boldogság ölelt, születő lelkiismeret gyötört
és mint ezernyi gyöngy gurult patak kavicsára  hitem
etetve a halandóság halait. Tenyeremben szűkölt 
minden szétmaszatolt imám, tehetetlenül rogytam 
tiszta sós könnyek közé,
szótlan hagytam
hogy rám terítse az ősz hűvös köpenyét.

1 megjegyzés:

  1. A kedvenc évszakom, és annyira szépen lefestetted! Szerintem ott a helye az Őszről írott legszebb versek között!

    VálaszTörlés