2011. szeptember 22., csütörtök

Rosszkor szerettelek




Rosszkor szerettelek
nem volt ideje boldogságnak és lehetetlen
kérések támasztották hátunknak kérdéseiket.
Miért kezdetű mondatok
ütötték perceinket agyon
és némaságba feszült szánk hiába
görcsöltük csókká formálni, anyagba
préselt testünk alázattal engedelmeskedett
a kényszernek.
Nem tudtam bátor lenni
és ugrani
szakadék pereméről
lábbal tiport önérzetem mocskát nyeltem
könnyeim mellé vacsorára míg ájult álmok nem
ringattak képzelt világom hullámain.
Szerettelek.
Mégis kifogásokkal tűztem tele hajam
és ujjaid folyton felsebezted rajta
hiába próbáltam gyógyítani elmérgedt
fekélyek lepték el lassan lelkünket.
Ha tudnád mennyire hiányzol!
Mindennapi imákból
kihallik a szorongás
féltő gonddal suttogom a sötétbe láng
és toll közé, szárnyak tövébe
édesre ismételgetett neved!
Rád bíztam az időt
és te kihasználtad, mutatók között
porlik szét  Istenbe vetett hitem.
Néha lázadok, ordítva keresem
lábad nyomát, kezedből kicsúszó
simítást, az illatod!
Megállókban várom, különös éjszakai járat
utasai közt sorsom, hosszú fekete kabátban
utazó őrzőm, hogy felruházd újra csupaszom
csókjaiddal...
Másíthatatlan
múlt időz ujjaim végében,
levelek, lüktető hús, megkeményedett
gondolatok, testfeledett érzékiség
összes emlékével, köröm alá szorult kéj
elkallódott jelei zsongnak -
bőrödre lehelném, látomások akarata
szorít alázattal eléd, minden leírt sor kiált:
csendesítsd a szám!
 

1 megjegyzés:

  1. Ági, újra felszínre hoztad a mélységből érzéseid sokszínű varázsát- hogy ilyen sznob stílusban fogalmazzak. Ha szobor lenne e költemény, Szomorú szépség lehetne a címe. Gratulálok, nagyon magával ragadott!

    VálaszTörlés