2013. április 9., kedd

Háborúk




Lázasan ébredtem.
Álmainkban vívott háborúink lassan
rátelepszenek az éber pillanatokra
és esélytelen csatákban veszítem el
kényesre csiszolt szavaimat.
Lényegtelen idő pocsékol gondolatot
míg az igazán fontos ölelések 
sorra vesznek el, útszélen felejtett
pillantás, fel nem kapott bók,
láthatatlanná tett gesztus tükröződik
a papírba csomagolt könnyekben.
Annyira meg akartam nyerni magamnak
a lelked, hogy közben nem vettem észre
miként pusztítom módszeresen a húst...
én szégyenben állva várom az ablak előtt 
az éjszakát,  vörös alkonyat vérében
fürdetem csupasz mellem és kitárva
karjaim mutatom üres ölelésem Isten felé!
Elhagyott az álom édese. Rezzenéstelen kavargó
kávé egyenletes forgásába bámulom keserűm
és újonnan tanult alázatom próbálgatom a tükörben.
A reggeli rituálé hidege térít jobb belátásra,
rendületlen nyugalom mögé lopakodik a féltés.
Nem hívtál fel. Remegéssé halványul a mozdulat
elkóborolt tincs fül mögé igazított várakozását
fokozatosan  reszketi át félelemtől hűlő lelkem.
Elkopott kitűző ma már csak a szó, szeretni itt benn
valami mássá alakult. Fojtogat és fáj pedig évekig viseltem
szív fölé tűzve, tudatlanul. 
Most valami más kezdődik. Közös évek tetemei alól
kilátszik a féltés, letarolt önérzet bástyáiból halott
szitkok csüngnek, megmart kérdések óvakodnak 
vissza a sötétség leple alatt, hátha lesz válasz 
a sebekre...  nem akarok tovább küzdeni.
Ha kell leszek vesztese a háborúknak
elnyomott csókok most újra nyílnak, száj szélére
telepedett mosoly marasztal tekintetet. Igen.
Hajlandó vagyok feladni mindent és újra viselni
az örökké gyűrűjét. Mert egyszer jók voltunk együtt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése