2011. február 3., csütörtök

Folyók vizére


Az együtt töltött
percek között
csak vegetál a lét.
Mezítelen tested tüzét
nem enyhíthetem tovább
szavakkal, hidak lábainál
mindig reszketve nézek fel
korlátokra lépett  elfojtott
lélegzet, s mélyben fodrozott
víz távolságra - egy perc csupán
mégis maga az örökkévalóság -
látni
falevél tested zuhanni
nem akarom.
Elvettem tőled
a lehetőséget,
hogy önfejűn ítélkezz sorsodról.
Van beleszólásom!
Mert hozzám is tartoztál
egy rebbenésnyi éjszakán
belém öltötted lelked.
És én hagytam, mert
jó volt megfürödni
húnytszemű tested hangjaiban míg
fel nem szárította a falakról
lefolyó
időt a hajnal.
Sokszor csak utólag vesszük észre,
hogy jelentéktelennek hitt fogaskerekek
nélkül megáll a világ,
s nem nyílik az ajtó, melyen a felirat: Menyország...
Magamra akartam venni minden bűnöd
és fájdalommal kitakart húsom küzdött
a fertőzés ellen
- szerelemmel -
próbáltalak óvni mikor szavakkal
építettem köréd új álmokkal
fércelt valóságot.
Szeretőd is voltam, csókok
peremre szorult ízével
higítottam véred
és feledtettem a hétköznapok
keserűre rágott
gondjait. Akartam, hogy élj!
Hogy enyém legyél,
s ha itt vagy
a pillanat
legyen
ünnep.
Lassan kész vagyok.
Lélekben csupaszon
várlak,
hogy felöltöztess vágyaiddal.
Szavakból függőt, érintésből láncot
viselek, s hordom magamon.
Igékből virágot fonok hajamba,
s hagyom, hogy szárnyaimba
kapaszkodva emeljen
a remény míg ájult zuhanás után
el nem nyel a hidak lábát
tajtékkal simogató folyó...

2 megjegyzés: